سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کفپوش در دکوراسیون داخلی

 

کفپوش، عنصری بسیار مهم در طراحی داخلی هر فضایی است، چرا که تاثیر بسیار زیادی روی ویژگی های عملکردی فضا و زیبایی ظاهری آن و حسی که با حضور در فضا به افراد منتقل می شود، می گذارد. امروزه طیف گسترده ای از انواع کفپوش ها در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود است که تنوع زیاد فرآیند انتخاب و تصمیم گیری را دشوار می سازد. شناخت انواع کفپوش از ضروریات طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می ‌شود. از این رو در این مطلب سعی کرده ایم اطلاعات کاربردی مورد نیازتان را راجع به بهترین کفپوش ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پس در این مقاله با شارین آرک همراه باشید.

بهترین کفپوش

انواع کفپوش ها

همانطور که می دانید کفپوش نوعی پوشش برای کف ساختمان است که علاوه بر پنهان نمودن عیوب، جلوه ای زیبا به فضا می بخشد. انتخاب کفپوش مناسب برای خانه، یکی از مهم‌ترین المان‌های دکوراسیون منزل است که شناخت بهترین انواع کفپوش در طراحی دکوراسیون و زیبا سازی فضای محیط نقش بسیار مهمی دارد.

هنگام انتخاب پوشش کف باید الگوهای رفت و آمد را نیز در نظر داشت. به‌طور معمول در مکان‌های پر رفت و آمد از کف‌پوش‌های سخت و بادوام و در جاهای کم ‌رفت و آمد از کف‌پوش‌های تزیینی استفاده‌ می‌شود.

یک کفپوش مناسب کفپوشی است که با شرایط آب و هوایی موجود تناسب دشته باشد و از نطر زیبایی، مقاومت در برابر ضربه و قیمت نیز، گزینه خوبی به نظر برسد. امروزه انواع کفپوش ها و تنوع طرح و رنگ و قابلیت هایی که ارائه می شود به قدری زیاد شد که شاید انتخاب بهترین گزینه از کفپوش ها از تا حدی گیج کننده باشد.

انواعی از کفپوش ها شامل موارد زیر می باشد:

1.کفپوش سرامیکی

کفپوش سرامیکی یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین انواع کفپوش ها برای محیط های اداری، تجاری و مسکونی می باشد که زیبایی خاص خود را دارد. اگر می خواهید خانه ای زیبا و درخشان و همچنین کارآمد داشته باشید می تواند از کفپوش سرامیکی استفاده کنید. کفپوش های سرامیکی در ابعاد مختلفی وجود دارند همچنین طرح ها و بافت های متنوع این نوع کفپوش و دوام بالای ان در برابر شست و شو سبب محبوبیت بسیار آن شده است.

کفپوش سرامیکی

2. کفپوش سنگی

سنگ از کفپوش های محبوب در طراحی داخلی به شمار می رود.کفپوش های سنگی جلوه ای از دنیای قدیمی را به محیط می بخشند و فضایی بسیار لوکس و زیبا به نمایش می گذارند، از همین رو در بسیاری از خانه های مجلل مانند خانه به سبک دکوراسیون کلاسیک، مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع کفپوش ها از بهترین کفپوش ها از نظر مقاومت و زیبایی به شمار می روند که طرح ها و تنوع بافت زیادی دارند که می توانید نوع متناسب با دکوراسیون خود را از میان گزینه های مختلف آن پیدا کنید.

کفپوش سنگی

3. کفپوش چوبی

چوب از خاص ترین و زیبا ترین المان های مورد استفاده در دکوراسیون منزل می باشد. کفپوش های چوبی به دلیل عمر طولانی و سازگاری با محیط زیست و همچنین عایق طبیعی در برابر سرما در سال های اخیر طرفداران دو چندانی پیدا کرده است. امروزه کفپوش‌های پیش ساخته چوبی جدید در مقابل فشار، ضربه و لکه‌های آب از مقاومت قابل قبولی برخوردارند. و البته کمی گرانند. اما این موضوع از فروش زیاد آن ها جلوگیری نخواهد کرد.

کفپوش چوبی

4. کفپوش وینیلی (pvc)

پوشش pvc، به معنای پلی وینیل کلراید است که نوعی پلاستیک محسوب می شود. کفپوش وینیل جایگزینی مناسب برای کفپوش های سنگی و سرامیکی است و از مزایای آن می توان به تمیزکاری و نگهداری آسان اشاره کرد. کفپوش وینیل، جایگزینی مناسب برای کفپوش های سنگی و سرامیکی است و از مزایای آن می توان به تمیزکاری و نگهداری آسان اشاره کرد.

کفپوش وینیلی pvc

5. کفپوش اپوکسی (سه بعدی)

کفپوش های اپوکسی تصویری سه بعدی را در فضای خانه به نمایش می گذارد. از مزیت های کاربردی کفپوش سه بعدی می توان به غیر قابل نفوذ آن در برابر آب و رطوبت و مقاومت بالای آن اشاره کرد. علاوه بر آن ظاهر این کفپوش بسیار زیبا، تمیز و براق بوده و از جلای بی نظیری برخوردار است.

6. کفپوش بتنی

بتن یکی از متریال های شناخته شده در صنعت ساخت و ساز است که در معماری کاربردهای زیادی دارد، اما شاید در زمینه کفپوش چندان شناخته شده نباشد. کفپوش بتنی یکی از کفپوش های مقاوم در دکوراسیون داخلی می باشد که یکی از مزیت های آن تمیز کردن این کفپوش می باشد که به راحتی انجام می شود.

7. کفپوش شیشه ای

می توان گفت یکی از لوکس ترین و مجلل ترین انواع کفپوش ها، کفپوش های شیشه ای می باشند، که جلوه ای خارق العاده را به محیط می بخشند. کفپوش شیشه‌ای، با ایجاد سطحی شفاف و دل‌انگیز در دکوراسیون دیوارها، سقف و همینطور پوشش کف و… تحولی بزرگ را در فضای اتاق ایجاد می‌کند، زیبایی و منحصر به فرد بودن هر کدام از این قسمت‌ها موجب می شود که اتاق دل‌انگیز و چشم‌گیرتر به‌نظر برسد.

کفپوش شیشه ای

کلام اخر

انتخاب بهترین انواع کفپوش برای استفاده در هر یک از قسمت‌های داخلی خانه، یک تصمیم مهم است که به خوبی می‌تواند بر ارزش فروش آن نیز تاثیر بگذارد. هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید کفپوش مهم است که بودجه مالی، ارزش فعلی خانه و مساحت کل فضا را در نظر بگیرید.

یکی از نکاتی که باید در خصوص کفپوش ها در نظر داشته باشید این است که برای اتتخاب طرح و نحوه اجرای آن از تیمی حرفه ای و متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ما به شما شارین آرک را پیشنهاد می کنیم. شرکت معماری شارین با افراد متخصص در زمینه طراحی کفپوش و حتی طراحی المان های دیگر در دکوراسیون مانند کناف سقف و دیوار و طراحی کابینت آشپزخانه می تواند شما را در ساختن خانه ای زیبا و دل انگیز راهنمایی کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل نمایید .