سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع متریال در طراحی نما ساختمان

 

طراحی نما ساختمان ها به ویژه ساختمان های مسکونی یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های کارفرمایان و معماران می باشد. نما ساختمان اولین مولفه از هر بناست که ساختمان را به ناظران معرفی می کند و در نتیجه شناخت انواع متریال نما ساختمان جهت تامین زیبایی لازم برای نما و بعلاوه تامین عملکرد لازم حائز اهمیت است.با توجه به اینکه نمای ساختمان در مقابل عوامل جوی قرار می گیرد، در انتخاب متریال نما ساختمان باید دقت شود تا نمای ساخته شده در مقابل عوامل جوی مقاوم بوده و زیبایی لازم را داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال بهترین متریال، برای نما ساختمان خود هستید، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه فرمایید تا با انواع نما ساختمان آشنا شوید و انتخاب مناسب و مطمئنی داشته باشید.

بهترین نمای ساختمان

بهترین متریال نما ساختمان

امروزه گستره محصولات مورد استفاده جهت نماسازی ساختمان ها تنوع زیادی داشته و به علاوه روز به روز با پیشرفت صنعت در حال گسترش است. از این رو با بازسازی ساختمان برای نمای آن می‌توان از مصالح مختلفی مانند آجر، سنگ، شیشه، سیمان، سرامیک، انواع دانه‌های سنگی رنگی با چسب‌های مخصوص و... استفاده کرد. اما مورد مهم که باید در انتخاب این متریال ها مورد توجه قرار داد، استحکام و دوام آن ها در برابر عوامل خارجی می باشد که در ادامه به معرفی بهترین متریال نما ساختمان ها می پردازیم.

1. نمای آجری

استفاده از آجر در نمای ساختمان، به صدها سال قبل برمی گردد. در کار هایی که می خواهیم حس نوستالژی در آن احساس شود از این متریال بیشتر استفاده می کنیم . امروزه نیز آجر به دلیل خصوصیاتی که دارد همچنان در نمای ساختمان مورد استفاده قرار گرفته و با نماهای مدرن قابلیت ترکیب و ایجاد یک نمای بسیار زیبا را دارد.

نمای ساختمان آجری

2. نمای شیشه ای

از پرطرفدارترین نماهای ساختمانی مدرن، به خصوص در برج‌ های مسکونی و ساختمان ‌های تجاری و اداری، نمای شیشه می باشد. شیشه یکی از متریال هایی است که زیبایی خاصی به نما می دهد. کیفیت شیشه های مورد استفاده در طراحی نما، زمانی که این متریال در سطح وسیعی به کار می رود، مواردی مثل عایق بودن، مقاومت در برابر شکستن و جلوگیری از ورود اشعه های مضر را در بر می گیرد.

نما ساختمان شیشه ای

3. نمای سنگی

سنگ رایج ترین و محبوب ترین و در عین حال یکی از گران ترین متریال های موجود در بازار ایران است. یکی از لوکس‌ ترین انواع نمای ساختمان که در طول سالیان دراز، از کاخ‌ های باستانی تا آپارتمان‌ های مدرن، جذابیت خود را از دست نداده ‌اند، نمای سنگ است. سنگ دارای خصوصیاتی است که می تواند آن را به یک انتخاب مناسب جهت طراحی نما تبدیل کند. از جمله این خصوصیات می توان به مقاومت بالای این متریال در برابر رطوبت اشاره کرد. البته باید توجه داشته که هزینه اجرای نمای سنگی می تواند به مراتب بیشتر از اکثر گزینه ها باشد.

4. نمای چوبی

چوب زیباتری و آرامش بخش ترین نما در حوزه خود است. چوب یک متریال بسیار زیبا، دوست داشتنی، گرم و متنوع در رنگ و طرح می باشد. نگهداری از نمای چوبی با بسیاری از متریال های دیگر تفاوت دارد. نماهای کار شده به وسیله چوب به نگهداری ویژه نیازمند هستند و باید با مواد پوششی مناسب در مقابل عوامل بیرونی حفاظت شوند که در طول زمان نیاز به تمدید خواهد داشت. تنوع طرح و رنگ چوب های مورد استفاده در طراحی نما از ویژگی های مثبت این متریال به شمار می رود.

نما ساختمان چوبی

5. نمای سرامیکی

نمای سرامیکی از جمله نماهای پرطرفدار این روزهاست و برخی آن‌ را جایگزین ارزان‌ قیمت ‌تر نمای سنگی می‌ دانند. سرامیک ها دوام و مقاومت بالایی دارند که باعث می شود پس از گذشت چندین سال از عمر نمای ساختمان همچنان پوششی جذاب و زیبا به نظر برسند.

نما سرامیکی ساختمان

6. نمای فایبر سمنت

فایبر اسمنت ها در واقع صفحات تقویت شده سیمانی هستند. در این صفحات از الیاف سلولزی، الیاف شیشه و مواد افزونی دیگر استفاده شده است. به دلیل داشتن الیاف مختلف، این صفحات عایق رطوبت می باشند و در عین حال ظاهر مناسب و زیبایی را نیز به وجود می آورند.

7. نمای کامپوزیت آلومینیوم

ورق‌ های کامپوزیت آلومینیومی، از مقاوم ‌ترین،‌ زیباترین و البته پرهزینه ‌ترین نماهای ساختمانی دست ساخت? بشر است.‌ اصولا در خانه های غربی از این نوع نما بسیار استفاده می شود چراکه قدرت مانور در طراحی و سرعت انجام پروژه را افزایش می دهد. رنگ های ورق کامپوزیت تنوع بسیاری دارد و بر اساس درخواست مشتری و کاربری آن ورق های کامپوزیت از هم متفاوت می باشند.

8. نمای سیمان سفید

متریال سیمان سفید که یکی دیگر از انواع متریال نما ساختمان محسوب می شود. به کارگیری نمای سیمانی برای ساختمان‌ های صنعتی توصیه می ‌شود؛ چرا که وزن زیادی دارد و نمای شیک و مدرنی به ساختمان می ‌دهد؛ از این نما به عنوان کم هزینه ترین متریال نمای ساختمان یاد می شود، اما اگر تمیز ماندن نما برای شما بسیار مهم است باید بدانید که اگر ساختمان تان را با این متریال نما کنید زود به زود شاهد کثیف شدن آن خواهید بود.

نما ساختمان سیمان سفید

کلام آخر

طراحی نما ساختمان از خدماتی است که در شرکت جهان ساخت شارین با کیفیت مطلوبی انجام می شود، بنابراین مهندسین ما در انتخاب بهترین متریال برای طراحی نما بنا تجربه بسیار زیادی دارند که می توانند برای شما که در انتخاب نوع مصالح ساختمانی به چالش خورده اید، مفید باشد، از این رو می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین نوع متریال نما ساختمان با ما در ارتباط باشید. با شارین می توانید نما ساختمان خود را با توجه به دکوراسیون داخلی و با توجه به فضای محیطی و همچنین سلیق? شخصی انتخاب کنید. پس برای همکاری با مجموعه شارین می توانید با شماره 91007005_021 تماس حاصل فرمایید.