سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی ویژگی های کابینت ام دی اف  MDF ، مزایا و معایب

 

ام دی اف یکی از جنس‌های پرطرفدار در ساخت و سفارش کابینت است. کابینت‌ های ام دی اف به علت ویژگی هایی که دارند در بیشتر خانه‌ها دیده می شوند و استقبال از آن ها زیاد است. ورق های ام دی اف در واقع از چوب فرآوری شده هستند و قیمت مناسبی دارند از این رو کابینت های MDF از نوع کابینت های اقتصادی به حساب می آیند. در کنار تمام مزایای کابینت MDF ، یک سری عیب و ایرادات هم در آن ها وجود دارد. اگر قصد خرید این مدل کابینت‌ها را دارید با ما همراه باشید تا در ادامه مزایا و معایب و در کل ویژگی های کابینت ام دی اف را بررسی نماییم. همچنین می توانید  با شماره تلفن 91007005-021 تماس حاصل فرمایید و از کارشناسان شارین آرک مشاوره رایگان بگیرید.

کابینت ام دی اف جزیره

کابینت ام دی اف کلاسیک

« مزایای کابینت ام دی اف »

اگر بخواهیم از میان معایب و مزایای کابینت ام دی اف  که باعث محبوبیت و استفاده چشم گیر از آن شده است به بیان ویژگی های آن بپردازیم، باید موارد زیر را نام ببریم:

  • هزینه مناسب

اصلی ترین مزیت کابینت‌های MDF، قیمت مناسب آن در مقایسه با کابینت‌های چوبی و یا کابینت‌های فلزی استیل است. اگر بودجه ای که برای سفارش کابینت و یا بازسازی آشپزخانه در نظر گرفته اید، محدودیت دارد می‌توانید از میان انواع کابینت آشپزخانه نوع ام دی اف آن را انتخاب نمایید. در عین حال ورق های MDF هم خودشان انواع و قیمت های مختلفی دارند ولی به هر حال می‌توانید با استفاده از این جنس و صرف هزینه‌ای مناسب خانه خود را کابینت کاری و از مدل کابینت آشپزخانه خود لذت ببرید.

مزایای کابینت ام دی اف

  •  سهولت در تمیز کردن

از دیگر ویژگی های کابینت ام دی اف که در طولانی مدت بسیار نمود داشته و اسباب آسایش خانم خانه را به وجود می آورد، تمیز کردن آن است. سطح این کابینت ها از لایه نازک وینیل است که می توان به راحتی و تنها با دستمال مرطوب و نرم آن را نظافت نمود. اگر لکه‌ها مقاومت از خود نشان دادند، می‌توانید از اسپری های تمیز کننده استفاده کنید. در نهایت پس از تمیز کاری با دستمال خشک سطح کابینت را خشک نمایید.

کابینت ام دی اف

  • شکل ثابت

بر خلاف چوب، کابینت‌های ام دی اف، تاب بر نداشته و منحرف نمی‌شوند. منظور از تاب برداشتن تغییر شکل هایی است که به مشکلاتی نظیر بسته نشدن درب کابینت، نامتقارن شدن طبقه‌ها و تغییر شکل ظاهری منجر می‌شود. بیشتر کابینت‌های چوبی در محیط‌های بسیار مرطوب تحت تاثیر چنین عواملی قرار می‌گیرند. این در صورتی است که این کابینت‌ها هرگز دچار چنین مشکلاتی نشده و در برابر رطوبت تغییر شکل نمی‌دهند.

 کابینت MDF سفید

  • تنوع در طرح و رنگ

تنوع رنگ در ورق های MDF چشمگیر است در عین حال که هر رنگ دارای طرح های بسیار زیادی هم می باشد و این ویژگی باعث می شود تا در هنگام طراحی دکور کابینت ام دی اف مورد نظر تون محدودیتی نداشته باشید. استفاده از یک رنگ یا یک طرح ام دی اف و یا ترکیب آن ها با یکدیگر تنوع بی شماری را ایجاد می کند که مطابق با سلیقه خودتان و  دکوراسیون داخلی می توانید آن را انتخاب نمایید. با نکات کلیدی انتخاب رنگ می توانید در مقاله روانشناسی رنگ در دکوراسیون  آشنا شوید. علاوه بر طرح و رنگ های متنوع، زیبایی خاصی نیز دارند که یکی از دلایل این قضیه، صاف و صیقلی بودن آن ها است.

کابینت سفید و مشکی

  • طول عمر و مقاومت

طول عمر زیادی دارند، بنابراین با انتخاب این کابینت می‌توانید به راحتی سالیان سال از خرید کابینت جدید بی نیاز باشید. کابینت‌های ام دی اف بر خلاف کابینت‌های فلزی، در برابر ضربه مقاومت بالایی دارند. شکنندگی کمی داشته و دوام زیادی دارند.

کابینت ام دی اف طرح چوب

«معایب کابینت ام دی اف»

در کنار تمامی ویژگی های مثبت و مزایا کابینت‌ ام دی اف  معایب و مشکلاتی هم کابینت ام دی اف دارد:

  • نیاز به مراقبت

گفته شد کابینت‌ ام دی اف از مقاومت بالایی برخوردارند. این در حالی است که دچار خراشیدگی نشوند. جنس کابینت‌ ام دی اف به طوری است که در صورت خراشیدگی و یا تو رفتگی، دیگر قابل تعمیر نیستند. بنابراین باید به خوبی از آن‌ها مراقبت کرد و حواستان باشد خراش برنداشته و یا نشکنند. چرا که در اینصورت ممکن است نیاز به تعویض کابینت باشد.

کابینت ام دی اف مدرن

  • حساسیت به حرارت

یکی دیگر از معایب کابینت‌های ام دی اف حساسیت آن به حرارت است. این عیب باعث می‌شود که عده‌ای از افراد این کابینت‌ها را استفاده نکنند. اگر کابینت‌های ام دی اف در مجاورت حرارت قرار بگیرند، ممکن است مواردی مثل حباب، برجستگی و پوسته پوسته شده را در روی آن مشاهده کنید. در اینصورت شکل ظاهری بدی به خود می‌گیرند. از طرفی کابینت‌های ام دی اف رنگ شده، به راحتی در مجاورت گرما رنگ پریده شده و یا هاله زرد رنگ روی آن نمایان می‌شود.

  • شل شدن مهره ها

مغزی به کار برده شده در ام دی اف دارای مقاومت بالایی است. اما ممکن است به مرور زمان و در طولانی مدت شل بشود. اگر دقت کرده باشید برخی از درب‌های کابینت ام دی اف شل می‌شود. این موضوع به دلیل شل شدن مهره‌های درب است که یکی از عیوب این کابینت نیز به شما می‌آید.

  • آسیب پذیری در برابر رطوبت

بزرگترین عیب کابینت ام دی اف، مقاومت پایین ورق های ام دی اف (MDF) در برابر رطوبت است. اگرچه لایه ملامینه پوشش ام دی اف، ضد آب محسوب می شود اما در صورت آسیب دیدن، آب به داخل آن نفوذ می کند. از طرفی در محل های برشِ ورق های ام دی اف و یا محل های نوار شده نیز پتانسیل نفوذ آب وجود دارد. با نفوذ آب به مغزی ورق، ام دی اف آب را جذب نموده و متورم می شود که در طولانی مدت زیبایی خود را از دست داده و غیر قابل استفاده می شود. 

 

کابینت شیک

MDF

اگر قصد خرید کابینت ام دی اف مرغوب با هزینه‌ای مناسب را دارید، ما یاری دهنده شما هستیم. برای سفارش، ساخت و حتی مشاوره رایگان انواع کابینت با طرح و رنگ دلخواهتان با ما تماس بگیرید.