سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارتیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

 

امروزه استفاده از دیواره های جدا کننده یا پارتیشن در خانه ها بسیار پرکاربرد شده است. طراحی دکوراسیون داخلی با پارتیشن، یکی از ایده های جذاب، جدید و هیجان انگیز است که به تازگی، جای خود را در حرفه طراحی دکوراسیون داخلی باز کرده است. اکثر ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری که در چند دهه اخیر ساخته شده‌اند، حتما از نمای پارتیشن در دکوراسیون داخلی خود بهره گرفته اند. در این میان، طراحان دکوراسیون داخلی، از این حرفه جذاب، بی بهره نبوده اند، به طوری که با ارائه متریال مناسب و چشم‌نواز توانسته‌اند نمای دکوراسیون داخلی با پارتیشن را به گونه ای اجرا کنند که هر بیننده ای را سر ذوق می آورد. اگر با پارتیشن آشنایی ندارید و نمی دانید پارتیشن چیست و راجعه به کاربرد پارتیشن اطلاعاتی ندارید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

پارتیشن چیست کاربرد پارتیشن

پارتیشن چیست ؟

پارتیشن (patition) کلمه ای لاتین است و بعد از ورود به فرهنگ فارسی تغییری نکرده است و همه با همین نام آن را می شناسند. در پاسخ به سوال پارتیشن چیست می توان گفت: پارتیشن به معنای قسمت بندی و جداسازی است. با استفاده از پارتیشن بندی می توان از فضای مورد نظر، استفاده بهینه نمود. مثلا فضاهای بزرگ را می توان به چند قسمت تقسیم بندی کرد و عملکردی متفاوت در هر بخش انجام داد. از این المان در انواع مکان های اداری، مسکونی و غیر مسکونی می توان استفاده نمود و با تفکیک فضا چندین فضای کاربری طراحی و ایجاد کرد.

طراحی پارتیشن

پارتیشن در کنار کارایی و قابلیت‌هایی خود، وظیفه زیبا سازی و تزئین را هم به عهده دارد. پارتیشن‌ها می‌توانند در شکل، اندازه و طرح‌های مختلفی طراحی و اجرا شوند. پارتیشن‌ها را می‌توان در اتاق خواب، آشپزخانه، راهرو ، اتاق نشیمن ، اتاق پذیرایی یا حتی در خارج از فضای ساختمان برای جدا سازی دو یا چند منطقه از خانه بدون پرت شدن فضا و کوچک شدن نیز به کار برد.

دکوراسیون با پارتیشن

پارتیشن به دو نوع پارتیشن ثابت و متحرک با ارتفاعات مختلف وجود دارد. که نوع ثابت آن از طریق پیچ و مهره بر روی زمین نصب می شود و نوع متحرک آن همانطور  که از نامش مشخص است قابل جابجایی می باشد و می توان آن را در هر قسمتی از خانه که مد نظرتان است قرار دهید.

پارتیشن با توجه به خاصیت جدا کننده ی فضای خانه و شخصی سازی کردن آن، همواره صمیمیت را برای کاربران ایجاد می کنند. اگرچه به عنوان یک عنصر تزئینی نیز عملکرد مثبتی روی دکوراسیون منزل خواهد داشت اما یک طراح با ایده های جذابی که دارد می داند که چه نوع پارتیشنی را در کدام قسمت از خانه ایجاد کند تا یک ترکیب خاص با سایر وسایل خانه داشته باشد.

پارتیشن در دکوراسین    

کاربرد پارتیشن چیست ؟

استفاده از پارتیشن های داخلی، یک راه کار عملی برای تقسیم بندی فضاهای چندگانه بزرگ تر به فضاهای اختصاصی کوچکتر و قابل انعطاف است. بدین صورت که در خانه هایی با پلان باز و یکپارچه، بدون استفاده از دیوارهای بتنی و آجری که شامل هزینه بالایی در اجرا بوده و محدودیت چیدمان و عدم انعطاف پذیری در فضای زندگی را ایجاد می کنند، می توان دو یا چند فضای جداگانه را در یک فضای بزرگ ایجاد کرد تا علاوه بر افزایش کارکرد فضا، زیبایی ظاهری را نیز به آن اضافه کرد.

پارتیشن چیست

از جمله کاربرد های پارتیشن ها جداسازی ورودی منزل از اتاق نشیمن ، جداسازی حال پذیرایی ، جداسازی آشپزخانه از اتاق نشیمن و همچنین جداسازی اتاق های بزرگ می باشد. به وسیله پارتیشن می توانید حد فاصل بین محیط های مورد نظر را به خوبی و با صرف کم ترین هزینه برقرار کنید و یک دکوراسیون شیک و خاص برای منزلتان ترتیب دهید.

پارتیشن ها با توجه به کاربرد و عملکردی  که دارند می توانند به عنوان یکی از کارآمدترین ابزار یک خانه محسوب شوند. پارتیشن در ابعاد مختلف از قبیل بلند یا متوسط، باریک یا ضخیم، سبک یا سنگین، وجود دارند که به طرز شگفت انگیزی یک مدرنیته ی خاصی به فضای داخلی محیط می بخشد.

پارتیشن

کلام آخر

این که از پارتیشن ها در کجا استفاده شود از صفر تا صد به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اما اگر پارتیشن در جای مناسبی قرار نگیرد شما را به هدفی که در پی آن هستید نمی رساند و سبب می شود یک ایده پردازی نامتناسب حاصل شود، ولیکن انتخاب درست پارتیشن می تواند به شما در زیبا تر و بزرگ تر شدن منزلتان کمک کند و سبب شود فضایی خاص و متفاوت را در محیط خانه خود به وجود آورید.

پارتیشن

برای اینکه بتوانید فضای خانه خود را به درستی و در عین حال به زیبایی به بخش های مختلفی تقسیم بندی کنید، به طراحانی حرفه ای در این زمینه احتایج دارید. از این رو ما تیم تخصصی و خلاق شرکت جهان ساخت شارین را معرفی می کنیم زیرا این افراد با مهارتی بسیار و سابقه ای درخشان در این زمینه می توانند دکوراسیون داخلی شما را به جذاب ترین حالت ممکن طراحی کنند.

همچنین این مجموعه می تواند در زمینه طراحی نما و طراحی کناف سقف و دیوار و کابینت آشپزخانه خانه شما را متفاوت تر از آنچه بود طراحی کند.